Orkdal 2040 diskusjon

Skrevet av bennett 04.06.09 13:17

Diskusjon om Orkdal 2040.

Hva betyr prosjektet for Orkdals framtid?

#1 Snuppa 16.06.09 14:56
Snuppa

"Hur bredt har ni hoppat?" spurte morfar alltid når han mente jeg hadde tatt meg vann over hodet eller stilt spørsmål han ikke kunne svare på. I dag bruker jeg ofte formuleringen selv, og folk ler gjerne litt forsiktig - usikre på om de har dummet seg litt ut eller ikke.Som regel kan jeg være kjapp med beroligelsene - å dumme seg ut hører kun de selvhøytidelige til! Og ja, jeg er overbevist om at ambisjoner er bra! Uten ambisjoner eller mot og vilje til å prøve blir det lite utvikling her i verd

#2 muttok 17.06.09 09:55
muttok

Ikke dumt :)

#3 Sunniva 17.06.09 11:32
Sunniva

Endelig kan Orkdal få en sterkere identitet og bli et sted også for framtidens generasjoner. Nytenkning og nyskaping er spennende! Håper vi får et my mer levende Orkdal enn det vi har i dag:)

#4 Sunniva 17.06.09 11:32
Sunniva

Endelig kan Orkdal få en sterkere identitet og bli et sted også for framtidens generasjoner. Nytenkning og nyskaping er spennende!

#5 Sunniva 17.06.09 11:33
Sunniva

Det er spennende å hoppe bredt og langt

#6 Stig Atle 18.06.09 09:54
Stig Atle

Ved å heve blikket og se 30 år fram i tid har vi mulighet til å tenke stort og langsiktig.

#7 Snuppa 18.06.09 23:50
Snuppa

...dagens/kveldens regnværshjertesukk; jeg ønsker meg tursti på begge sider av elva - fra havna og helt til....? :)

#8 Grethe Gravrok Sand 19.06.09 08:50
Grethe Gravrok Sand

Jeg ser også fram til en spennende debatt om Orkdals framtid og planene rundt sentrumstenking og byutvikling. Avisinnleggene fra Orkanger Vel har kommet med gode og spenstige forslag til hvordan vi kan få et velfungerende og pulserende sentrum i kommunen vår igjen, som jeg anbefaler politikerne å sette seg godt inn i. Hvordan får vi et sentrum i kommunen med liv og aktivitet der det foregår handel og kultur, og hvor vi finner boliger og viktige tjenester som skole, helse og omsorg?

#9 Huldra 16.08.09 15:08
Huldra

Jeg vil også ha turstier langs Orkla (fra Orkanger og i alle fall opp til travbanen), og jeg vil ikke at det skal bli bygd mange boliger veldig tett opp i elven; elven skal være tilgjengelig for alle; man skal ikke være nødt å gå gjennom tetteste boligstrøk med gufsne mini-blokker og det som verre er, når man går tur der. Naturen må vi selvsagt ta vare på i denne prosessen!

En annen ting jeg skulle ønske ble til virkelighet, er tog fra Orkanger (eller Fannrem eller Løkken for den saks skyld)

#10 Sunniva 16.11.09 14:59
Sunniva

Bra engasjement på Gjølme.

#11 Sunniva 20.11.09 12:41
Sunniva

Veldig bra utspill fra ordfører Gunnar Lysholm i dagens ST. Et signalbygg er bra!

#12 Svor II 18.01.10 16:36
Svor II

Jeg synes helt klart at Idrettsparken på Orkanger burde bygges ut til f. eks. 2000 sitteplasser, for da vil flere folk komme og se på, også stadionen på Svorkmo burde bygges ut til 500...

#13 Svor II 18.01.10 16:36
Svor II

Jeg synes helt klart at Idrettsparken på Orkanger burde bygges ut til f. eks. 2000 sitteplasser, for da vil flere folk komme og se på, også stadionen på Svorkmo burde bygges ut til 500...

#14 johanv 29.04.10 19:26
johanv

Hvorfor ikke ha en stor idrettspark i et grøntområde?(et åpent område)

Du må være innlogget for å poste innlegg til forumet. Du kan logge inn her eller registrere en konto her